مصاحبه روز آخر با آقای تنهایی
9 آبان 1402
عضو هیئت مدیره گروه گلدیران: یکی از برترین شرکتها در عرضه خدمات پس از فروش هستیم
گلدیران در طول سه دهه فعالیت توانسته به عنوان برندی ایرانی با ارائه خدمات پس از فروش ارزنده، محصولات خود را در اختیار خریداران قرار دهد. اما در سالهای اخیر تلاش برای بهتر شدن عملکرد این شرکت، عاملی شد تا گلدیران به بازار بورس نیز وارد شود؛ و از سوی دیگر، به تازگی بیمه رایگان را هم برای محصولاتش در نظر گرفته است. حالا حسین تنهایی، قائم مقام و نایب رئیس هیئت مدیره گروه گلدیران با اشاره به برنامههای این شرکت در راستای ارج نهادن به خریداران، بر ادامه تلاشها برای افزایش کیفیت و ارائه خدمات بیشتر در راستای تکریم مشتریان محصولات گروه گلدیران تاکید دارد.
حسین تنهایی در گفتگو با روابط عمومی گلدیران، با اشاره به سالها حضور این برند در عرصه صنعت لوازم خانگی در ایران، و تنوع بالای محصولات ارائه شده از سوی این شرکت، گفت: «خوشبختانه در حال حاضر تنوع محصولات در مجموعه گلدیران بسیار بالاست و از ماشین ظرفشویی و لباسشویی تا یخچال-فریزر و لوازم صوتی و تصویری را شامل میشود. لازم به ذکر است که گلدیران نخستین شرکت ایرانی لوازم خانگی است که عرضه ماکروویو با برند ایرانی را در دستور کار قرار داد.»
وی افزود: «همچنین جیپلاس تنها برند ایرانی لوازم خانگی است که تلویزیون 98 اینچ را به عنوان بزرگترین تلویزیون با برند ایرانی روانه بازار کرده است.»
تنهایی در مورد محصولات ارائه شده از سوی گلدیران در بخش تهویه مطبوع نیز اظهار کرد: «در بخش تهویه مطبوع خانگی، کولرهای گازی از جمله دیگر محصولات جیپلاس در گروه گلدیران است؛ و به تازگی تولید محصولات تهویه مطبوع صنعتی با برند جی پلاس هم به این مجموعه اضافه شده است. در حال حاضر شرکت مبتکران گلدیران نماینده رسمی برندهای مطرح دنیا در زمینه محصولات تهویه مطبوع صنعتی میباشد؛ و در مجموعه کاسپین قزوین مشغول تولید این محصولات مهم و ارزشمند هستیم.»
نایب رئیس هیئت مدیره گروه گلدیران، در بخش دیگری از صحبتهای خود به ورود گلدیران در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: حضور گلدیران در بورس اتفاق بسیار مثبتی بود و این در حالی است که نباید فراموش کنیم تمامی شرکتها نمیتوانند به راحتی وارد بازار سرمایه شوند.
وی ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر شرایط بسیار مناسبی در بورس داریم و قیمت هر سهم ما به نسبت رقبا بسیار سریعتر رشد نموده و افرادی از کارگزاران، سرمایهگذاران و پرسنل برای خرید سهام ما اقدام کردهاند. افراد متخصص در این زمینه بعد از بررسی متوجه شدند که سهام گروه گلدیران رو به رشد است و اقدام به خرید نمودند. امیدوارم دیگر شرکتها و صنایع دیگر هم به عرصه بازار سرمایه ورود پیدا کنند.
تنهایی در بخش دیگر از این گفتگو به نگاه ویژه گلدیران نسبت به تکریم مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش ویژه در طول سالها فعالیت این شرکت اشاره کرد و گفت: ما همواره بحث گارانتی را برای محصولات ارائه شده از سوی گلدیران به بهترین شکل دنبال کردهایم و بنا به نظر کارشناسان، در گارانتی محصولات جزو بهترین شرکتها بوده و هستیم. نکته قابل توجه اینجاست که بر اساس نظری که کارشناسان کشور کرهجنوبی در زمان حضور در ایران داشتند، گلدیران بهترین خدمات پس از فروش را در میان کشورهای منطقه ارائه میداد.
وی افزود: در همین راستا و برای ارج نهادن به مشتریان خود، در کنار گارانتی، خدمت بیمه رایگان را نیز به تازگی برای خریداران محصولات جیپلاس آغاز کردهایم تا مردم عزیز با آرامش خاطر از این محصولات استفاده نمایند؛ فراموش نکنیم با توجه به هزینهای که مشتریان برای خرید لوازم خانگی میکنند، بیمه سبب آرامش و دلگرمی آنها خواهد شد.
تنهایی در ادامه به برخی از چالشهایی که برندهای ایرانی لوازم خانگی با آن روبرو هستند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر صنعت لوازم خانگی ایران با چند چالش اصلی روبروست که یکی از این چالشها نبودن برخی قطعات است و باید تلاش کرد تا این قطعات داخلیسازی شود و تلاش صورت گیرد تا عمر مفید آنها افزایش یابد.
وی افزود: چالش دیگر که شاید اصلیترین چالش صنعت لوازم خانگی به شمار میآید، بحث تامین مالی است. بیشتر شرکتها توانایی تامین مالی ندارند و با توجه به اینکه تمامی مسائل مالی را از بانکها تامین میکنند، سودی که باید به بانکها بپردازند حدود 30 درصد است، که رقم بالایی به شمار میآید و عملا صنایع توانایی حل مشکلات مالی خود را نخواهند داشت.
تنهایی خاطر نشان کرد: چالش بعدی بحث تامین و تخصیص ارز است که امیدوارم هرچه زودتر این مشکل هم مرتفع شود و چالش آخر هم به بحث قاچاق محصولات از خارج به داخل کشور بازمیگردد. امیدواریم در کنار حل مشکل تامین ارز، نقدینگی، مسئله قاچاق هم یکبار برای همیشه حل شود تا برندها و صنایع و تولیدکنندگان داخلی بتوانند با قدرت بیشتری به فعالیت خود ادامه دهند.
عضو هیئت مدیره گروه گلدیران در پایان در مورد برگزاری بیست و سومین دوره نمایشگاه بینالمللی صنعت لوازم خانگی نیز گفت: نمایشگاه دارای تنوع محصول بسیار بالایی بود و برندهای متنوعی را در آن شاهد بودیم، اما نباید فراموش کنیم که مخاطب کیفیت میخواهد. از جمله نقاط ضعف برخی محصولات ایرانی این است که وقتی بازار خوبی پیدا میکنیم، کیفیت را رها میکنیم و امیدواریم این اتفاق در صنعت لوازم خانگی نیفتد و همچنان برندهای مختلف بتوانند در کنار حفظ بازار، کیفیت خود را هم حفظ کنند. در نهایت باید گفت همراهی به نسبت سالهای گذشته خیلی بیشتر و بهتر بوده و از انجمن لوازم خانگی و همراهیهای گسترده در این زمینه متشکریم.