قطعه سازی متمرکز، راهی برای افزایش عمق تولید

11 آذر 1398
قطعه سازی متمرکز، راهی برای افزایش عمق تولید
در مصاحبه‌ای که با جناب آقای کائینی، مدیر عامل شرکت صنایع گلدیران در ویژه نامه دنیای اقتصاد صورت گرفت؛ ایشان بر لزوم تولید متمرکز لوازم خانگی با رویکرد رعایت استانداردهای بین‌المللی و فاکتورهای کیفی پرداختند. در ادامه خبر، چکیده‌ای از مصاحبه را با محوریت الزامات تولیدات داخلی و قابلیت‌های شرکت گلدیران، می‌توانید مطالعه کنید. «گلدیران حدود 12 سال است که تلویزیون‌های ال‌جی را در ایران تولید می‌کند و از این حیث تجارب گرانبهایی را در این بازار اندوخته است. این شرکت هم‌اکنون در حال تولید برند انحصاری جی‌پلاس است. برندی که نتیجه سفر در مسیر تجربیاتی است که در سطح بین‌المللی و داخلی به‌دست آمده و توانسته پتانسیل‌های موجود در کشور را شناسایی و ساخت قطعات مورد نیاز را بومی‌سازی کند. البته در تامین قطعات مورد نیاز همچنان مشکلاتی وجود دارد؛ می‌توان گفت مسائلی مانند عدم وجود صرفه به مقیاس تقاضا و قطعات تکنولوژیک و برخی از الزامات محدودکننده مانند شرایط تحریم، قاچاق، افزایش قیمت ارز و نرخ تورم در کشور، تولیدات بومی را با مشکلاتی مواجه کرده است. در حقیقت می‌توان گفت بزرگ‌ترین چالش پیش رو، میزان اتکا به خودمان است که هم از لحاظ کیفی و هم در تامین نیاز مصرف‌کنندگان عملکرد مطلوبی داشته باشیم و در نتیجه در زمینه تولید داخلی موثر واقع شویم. اگر قرار باشد تولید شکل بگیرد و به نحو مطلوبی نتیجه دهد؛ باید بازیگران اصلی صنعت شناسایی شوند و بعد در زمینه قطعات سازی فعالیت‌های مشترکی انجام دهند؛ تا هم تولید به صرفه باشد و هم یک هم‌افزایی مشترکی در این بازار به‌وجود آید. در چنین شرایطی می‌توان پیش‌بینی کرد که یک ثبات و رضایت نسبی را در هر دوسوی مصرف‌کننده و تولیدکننده تجربه خواهیم کرد». شرح کامل مصاحبه جناب آقای کائینی را می‌توانید در ویژه‌نامه سراسری صنعت لوازم خانگی دنیای اقتصاد به شماره 4755 بخوانید.

© Copyright © 2022 Goldiran Co.All Rights Reserved.

login